Biznes Firma

Przetwarzanie „służbowych” danych osobowych

Przetwarzanie „służbowych” danych osobowych
Wiele firm podczas wdrażania przepisów RODO zastanawia się jak podejść do przetwarzania danych osobowych pracowników swoich

Data publikacji: 2018-10-02
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Przetwarzanie „służbowych” danych osobowych
Kategoria: BIZNES, Firma

Wiele firm podczas wdrażania przepisów RODO zastanawia się jak podejść do przetwarzania danych osobowych pracowników swoich kontrahentów.

Przetwarzanie „służbowych” danych osobowych BIZNES, Firma - Wiele firm podczas wdrażania przepisów RODO zastanawia się jak podejść do przetwarzania danych osobowych pracowników swoich kontrahentów.

Dane tych osób pojawiają się najczęściej w umowach, stopkach e-maili  oraz na wizytówkach. W jaki sposób interpretować te dane? Czy wymagają dodatkowego zabezpieczenia?

Czytając przepisy RODO, a w szczególności definicję danych osobowych, można dojść do wniosku, że do tego rodzaju danych osobowych należy przyłożyć RODO w całej rozciągłości. Przy takiej interpretacji jednak szybko dojdziemy do wniosku, iż wiązałoby się to nieustanną wymianą obowiązków informacyjnych pomiędzy pracownikami kontrahentów. W praktyce każdy przedstawiciel handlowy powinien dysponować plikiem kartek z klauzulami informacyjnymi i wręczać je każdemu pracownikowi partnera biznesowego, którego dane pozyskuje. Idąc dalej należałoby przyjąć, iż prezes firmy mógłby poprosić każdego kontrahenta, który zawarł umowę z jego firmą, o dostarczenie kopii swoich danych zawartych na umowie lub ich usunięcia.

Wydaje się, że taka interpretacja przepisów RODO może prowadzić do wypaczenia sensu tej reformy oraz wprowadza nadmierne obowiązki na przedsiębiorców, które nie służą ochronie praw osób fizycznych.

Więcej w poniższym artykule: 

Przetwarzanie „służbowych” danych osobowych

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Przetwarzanie „służbowych” danych osobowych BIZNES, Firma - Wiele firm podczas wdrażania przepisów RODO zastanawia się jak podejść do przetwarzania danych osobowych pracowników swoich kontrahentów.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

A to już wiesz?  Informatyzacja czynności administracyjnych to oszczędność dla całej firmy

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy