Biznes Firma

Partnerstwo w osiąganiu sukcesu

Partnerstwo w osiąganiu sukcesu
Trendy polskiego biznesu: usługi outsourcingowe o globalnym zasięgu dla Forbes - Adam Stańczak – Prezes ASM GROUP

Data publikacji: 2016-10-14
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Partnerstwo w osiąganiu sukcesu
Kategoria: BIZNES, Firma

Trendy polskiego biznesu: usługi outsourcingowe o globalnym zasięgu dla Forbes – Adam Stańczak – Prezes ASM GROUP S.A.

Partnerstwo w osiąganiu sukcesu BIZNES, Firma - Trendy polskiego biznesu: usługi outsourcingowe o globalnym zasięgu dla Forbes - Adam Stańczak – Prezes ASM GROUP S.A.

ASM GROUP  buduje pozycję lidera outsourcingu w Europie poprzez ekspansję zagraniczną

DNB i Deloitte, autorzy raportu „Kierunki 2016”, przeanalizowali kluczowe elementy, mogące poprawić efektywność polskich firm, co w efekcie pomogłoby w wyprowadzeniu Polski z pułapki średniego rozwoju. Czynnikami niewątpliwie poprawiającymi efektywność polskich firm są przejęcia zagraniczne jako sposób zdobywania rynków zagranicznych.

Jak w tej chwili wygląda outsourcing sprzedaży na rynku polskim, jakie firmy najchętniej korzystają z Państwa usług?

Adam Stańczak : ASM GROUP jest już w Polsce obecna od ponad 18 lat i plasuje się wśród  największych dostawców  w jednej z najbardziej perspektywicznych branż outsourcingu sprzedaży. ASM GROUP działa na  rynku polskim  oraz jest czołowym graczem we Włoszech. Naszymi głównymi odbiorcami są firmy działające w branżach podstawowych dóbr konsumpcyjnych. W portfolio ASM GROUP jest ponad 600 klientów. Zauważalny staje się trend, iż firmy coraz częściej korzystają z outsourcingu sprzedaży i dostrzegają w tym realną korzyść-oszczędność czasu, który można zainwestować, zwiększenie elastyczności- bardzo potrzebne w dzisiejszych czasach i  efektywniejsze zarządzanie kosztami- bezcenne dla każdej firmy.

Jakie były  początki firmy w outsourcingu sprzedaży?

Gdy zaczynaliśmy  to był  koniec lat 90-tych i wtedy w Polsce istniała jedynie jedna duża sieć handlowa, do której w późniejszym czasie dołączyła  kolejna, więc liczba kanałów była ograniczona. W tamtym okresie merchandising czy  outsourcing sprzedaży nie był  zbyt popularnym typem usług. Jednak firma z determinacją realizowała swój plan biznesowy. Na dzień dzisiejszy ASM GROUP S.A.  to spółka holdingowa, zarządzająca grupą kapitałową,  w skład której wchodzą  spółki zależne działające w sektorze usługowym szeroko rozumianych procesów wsparcia sprzedaży. Działamy w ramach 4 linii biznesowych: outsourcingu  sprzedaży, merchandisingu, field marketingu oraz badań marketingowych.  Naszą przewagą konkurencyjną jest zarówno znajomość rynku, wysokie standardy jakości,  jak i zasięg działania. 

A to już wiesz?  Koronachaos w firmie: na jakich fundamentach powinna być oparta komunikacja

Gdzie  dostrzegają Państwo szczególny potencjał rozwoju?

Spółka buduje pozycję jednego z liderów outsourcingu w Europie. Celem ASM Group jest dalsza konsolidacja rynku w Polsce oraz wkraczanie z akwizycjami na atrakcyjne rynki w Europie Zachodniej i CEE. Kierunki rozwoju strategicznego obejmują zarówno wzrost skali działania, jak i poszerzanie zakresu świadczonych usług tak, aby zaoferować Klientom zintegrowaną i nowoczesną obsługę na najwyższym poziomie jak i rozszerzanie zasięgu terytorialnego, poprzez ekspansję na rynki zagraniczne.

Co skłania firmę znad Wisły  do planowania z optymizmem  ekspansji zagranicznych ?

ASM GROUP ma już za sobą kilka akwizycji i konsolidacji. Cztery lata temu przejęliśmy dwa podmioty działające na rynku włoskim.  Proces włączenia tych firm do Grupy Kapitałowej przebiegł szybko i sprawnie, pomimo różnic kulturowych oraz odmiennych systemów teleinformatycznych funkcjonujących w tych spółkach. Nasze  pozytywne doświadczenia poparte analizami skłaniają nas do realizacji kolejnych planowanych akwizycji.

Czy w  najbliższym czasie możemy spodziewać się więcej spółek zagranicznych w Grupie ASM?

Tak, w tej chwili pracujemy nad kolejnymi przejęciami. Prowadzimy rozmowy z podmiotami z kilku krajów europejskich, ponieważ naszym głównym założeniem jest budowa wartości i rozwój grupy kapitałowej, a jednym z elementów strategicznych tego rozwoju jest właśnie przejmowanie podmiotów  zagranicznych w naszym sektorze co istotnie powiększy skalę działania. W tym kontekście, kapitalne znaczenie  dla ASM GROUP SA ma budowa silnej i globalnej marki konkurującej na rynkach zagranicznych nie tylko ceną, ale również jakością.

 

ASM GROUP S.A. – lider wśród dostawców usług outsourcingowych, jest spółką holdingową, zarządzającą grupą kapitałową, w skład której wchodzą spółki zależne, specjalizujące się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu. ASM GROUP S.A. działa na terenie Polski oraz Włoch.

Grupa Kapitałowa prowadzi swoją aktywność w ramach czterech linii biznesowych: merchandisingu, outsourcingu sił sprzedaży,  field marketingu oraz badań marketingowych.  Dzięki znajomości rynku, zasięgowi działania, szerokim kompetencjom oraz know-how krajowych i zagranicznych ekspertów zrealizuje każdy projekt ukierunkowany na zwiększenie sprzedaży i promocję towarów. Z usług Grupy korzysta już ponad 600 klientów.

A to już wiesz?  Kupony, karty, nagrody rzeczowe, czyli lojalność budowana długofalowo

 Akcje ASM GROUP S.A. od września 2016 są notowane na Rynku Głównym GPW,  spółka przeniosła swoje notowania z rynku NewConnect, gdzie była obecna od 2013 r.

Firma jest laureatem wielu nagród i wyróżnień branżowych m.in.: Gepard Biznesu 2013 , Sales Outsourcing Stars 2014 i The Best B2B Outsourcing Provider 2015.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Partnerstwo w osiąganiu sukcesu BIZNES, Firma - Trendy polskiego biznesu: usługi outsourcingowe o globalnym zasięgu dla Forbes - Adam Stańczak – Prezes ASM GROUP S.A.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy