Wiadomości branżowe

BNP Paribas Real Estate strategicznym doradcą i promotorem marcredo Portfolio Fund

BNP Paribas Real Estate strategicznym doradcą i promotorem marcredo Portfolio Fund
Dział Rynków Kapitałowych firmy BNP Paribas Real Estate został wybrany na strategicznego doradcę oraz promotora marcredo Portfolio Fund inwestującego w centra handlowe działające na rynku pod marką marcredo i zlokalizowane w jednych z najbardziej perspektywicznych polskich lokalizacji handlowych – w dynamicznie rozwijających się miastach o liczbie mieszkańców do 100 000.Rola Działu Rynków Kapitałowych firmy BNP Paribas Real Estate polega nie tylko na dystrybucji jednostek uczestnictwa marcredo Portfolio Fund, ale także na przygotowaniu wycen nieruchomości handlowych będących w portfolio Funduszu. Jesteśmy przekonani, że inwestycja w centra handlowe marcredo to bardzo dobra strategia inwestycyjna dla międzynarodowych oraz polskich inwestorów w związku z korzystnym otoczeniem makroekonomicznym oraz rosnącą siłą nabywczą polskich konsumentów – mówi Dr Piotr Goździewicz, Dyrektor w Dziale Rynków Kapitałowych, Europa Środkowo-Wschodnia, BNP Paribas Real Estate.              Polski rynek powierzchni handlowych jest wyraźnie spolaryzowany. Z jednej strony mamy mocno nasycone nowoczesną powierzchnią handlową rynki największych

Dział Rynków Kapitałowych firmy BNP Paribas Real Estate został wybrany na strategicznego doradcę oraz promotora marcredo Portfolio Fund inwestującego w centra handlowe działające na rynku pod marką marcredo i zlokalizowane w jednych z najbardziej perspektywicznych polskich lokalizacji handlowych ? w dynamicznie rozwijających się miastach o liczbie mieszkańców do 100 000.

Rola Działu Rynków Kapitałowych firmy BNP Paribas Real Estate polega nie tylko na dystrybucji jednostek uczestnictwa marcredo Portfolio Fund, ale także na przygotowaniu wycen nieruchomości handlowych będących w portfolio Funduszu. Jesteśmy przekonani, że inwestycja w centra handlowe marcredo to bardzo dobra strategia inwestycyjna dla międzynarodowych oraz polskich inwestorów w związku z korzystnym otoczeniem makroekonomicznym oraz rosnącą siłą nabywczą polskich konsumentów ? mówi Dr Piotr Goździewicz, Dyrektor w Dziale Rynków Kapitałowych, Europa Środkowo-Wschodnia, BNP Paribas Real Estate.              

Polski rynek powierzchni handlowych jest wyraźnie spolaryzowany. Z jednej strony mamy mocno nasycone nowoczesną powierzchnią handlową rynki największych polskich miast, a z drugiej nierozwinięte rynki regionalne i lokalne, których zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie gwałtownie rośnie ? mówi Małgorzata Gajuk, Associate Director w Dziale Rynków Kapitałowych firmy BNP Paribas Real Estate oraz aktywny członek Retail Research Forum działającego przy Polskiej Radzie Centrów Handlowych. Jest to skutkiem rozwoju rynków regionalnych i stale rosnącej siły nabywczej konsumentów mieszkających w tych lokalizacjach ? wraz ze wzrostem zasobności ich portfeli rosną ich wymagania. Twórcy konceptu centrów handlowych marcredo byli jednymi z pierwszych, którzy dostrzegli potencjał mniejszych i średnich polskich miast i bazując na dokładnej analizie lokalnych rynków oraz swoim doświadczeniu stworzyli zrównoważony portfel doskonale działających obiektów handlowych dopasowanych do potrzeb lokalnych rynków i społeczności, i posiadających najemców o ugruntowanej rynkowej pozycji działających w oparciu o długoterminowe umowy najmu ? dodaje Małgorzata Gajuk.

W skład portfela funduszu marcredo wchodzi obecnie 6 centrów handlowych marcredo oraz opcja na jeszcze jedno centrum handlowe o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 63 000 mkw.

A to już wiesz?  Okiem eksperta: montaż płyt tarasowych na gruncie

Aktywa tworzące fundusz marcredo to: marcredo Center Ciechanów, marcredo Center Kutno, marcredo Center Szczecin, marcredo Compact Józefosław, marcredo Compact Lubin, Galeria Piotr i Paweł Poznań oraz opcja na marcredo Center Piekary Śląskie.

Wśród najemców powierzchni handlowych mieszczących się w centrach marcredo wymienić można: Intermarche, Bricomarche, Piotr i Paweł, Media Markt, Decathlon, H&M, New Yorker, Reserved, Cropp Town, House, Mohito, Jysk, Jula, CCC, Rossmann.

Fundusz marcredo to Fundusz skupiony na polskim rynku nieruchomości komercyjnych z horyzontem inwestycyjnym na poziomie 8-10 lat. Wolumen Funduszu będzie na poziomie 30-150 milionów Euro. Fundusz całość środków zainwestuje w dobrze rozwiniętą i spozycjonowaną na polskim rynku sieć centrów handlowych działających pod marką marcredo. Zakładany poziom zysku z zainwestowanego kapitału określony jest na 8,5% rocznie, a zakładana wewnętrzna stopa zwrotu (IRR) na poziomie od 11% do 12% ? mówi Dr. Piotr Goździewicz, Dyrektor w Dziale Rynków Kapitałowych BNP Paribas Real Estate.


dostarczył infoWire.pl

Źródło BNP Paribas Real Estate. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy