Biznes Firma

Biały Niedźwiedź parzy dobrą „czarną”

Biały Niedźwiedź parzy dobrą „czarną”
Pierwsza kawiarnia sieci the White Bear Coffee wystartowała 3 lipca punktualnie o 7.30. Nową na rynku markę stworzyły dwie rozpoznawalne firmy: Koku Sushi i Mobilny

Data publikacji: 2019-07-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Biały Niedźwiedź parzy dobrą „czarną”
Kategoria: BIZNES, Firma

Pierwsza kawiarnia sieci the White Bear Coffee wystartowała 3 lipca punktualnie o 7.30. Nową na rynku markę stworzyły dwie rozpoznawalne firmy: Koku Sushi i Mobilny Barista.

Biały Niedźwiedź parzy dobrą „czarną” BIZNES, Firma - Pierwsza kawiarnia sieci the White Bear Coffee wystartowała 3 lipca punktualnie o 7.30. Nową na rynku markę stworzyły dwie rozpoznawalne firmy: Koku Sushi i Mobilny Barista.

Goście pojawili się na Sienkiewicza 6 w Białymstoku zaraz po otwarciu. Niemal wszyscy, którzy tam zawitali wychodzili z paczką firmowej kawy, kupionej do domu.

 

– To dobry znak – mówi Marcin Zalewski, jeden z założycieli nowej sieci, choć nie jest przesądny. – Oznacza to po prostu, że dajemy dobrą kawę.

 

Sam nie ma co do tego wątpliwości, jako twórca marki Mobilny Barista, uchodzącej za krajowego eksperta w dziedzinie kawy, doskonale wie jakie ziarna wybierać i jak je przygotowywać. „Czarna” parzona w the White Bear Coffee pochodzi wprost z palarni, która otwarta została w Białymstoku w maju, specjalnie na potrzeby sieci. Przez dwa miesiące przygotowywano tam autorskie mieszaki, które teraz serwowane są w nowym lokalu.

 

– Kiedy wchodzi się do kawiarni, gdzie podawany jest napar ze świeżo palonych ziaren, zapach jest niesamowity – mówi Marcin Zalewski. – W naszych lokalach serwować będziemy specjalnie skomponowane mieszanki najwyższej jakości, stworzone tylko i wyłącznie na potrzeby sieci. Na początku proponujemy brazylijską odmianę z Guaxupe oraz honduraski San Marcos. Parzymy „czarną” różnymi metodami, m.in. w ekspresie ciśnieniowym lub przelewowym (klientom posmakowała na przykład kawa nazwana Szybki Przelew). Mamy też dużą ofertę kaw deserowych, np. z solonym karmelem i popcornem lub z miniaturowymi donatami.

 

Kawa to dla wielu Polaków symbol miłego poranka. Ponad 50 proc. wypija „na dzień dobry” filiżankę aromatycznego naparu. Dlatego nowa kawiarnia zaczyna pracę już o 7.30 . Poza „czarną” czy „białą” można zamówić w niej śniadanie, a więc kanapki, granole, ciasta, świeżo wyciskane soki. Wszystko z produktów najwyższej jakości. Na wynos można sobie zakupić paczkę ulubionych firmowych ziaren. Bariści doradzą jaką kawę dobrać do poszczególnych metod parzenia oraz urządzeń, w których będzie przygotowywana.

A to już wiesz?  Poważna choroba nie przekreśla szans na aktywność zawodową. Prawie co dziesiąty pracownik w Polsce choruje przewlekle

 

Kawiarnia przy Sienkiewicza to pierwszy testowy punkt – lokal matka. W założeniu Białe Niedźwiedzie mają być siecią kawiarni franczyzowych. Jej twórcy – dwie rozpoznawalne na ryku gastronomicznym marki pochodzące z Białegostoku – Koku Sushi i Mobilny Barista, dają sobie cztery miesiące na wpracowanie ostatecznej struktury i procedur oraz wyeliminowanie błędów.

 

– Włożyliśmy do wspólnego kociołka całą naszą wiedzę i doświadczenie. Mobilny Barista jest ekspertem w dziedzinie kawy, my mamy duże rozeznanie rynku, stworzyliśmy dobrze działającą sieć sushi barów, wiemy jak utrzymać wysokie standardy i powtarzalność – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka the White Bear Coffee  i założycielka Koku Sushi. – Planujemy działać kompleksowo. Poza sprzedażą kawy, będziemy prowadzić szkolenia dla baristów. Zamierzamy też zająć się dystrybucją urządzeń do wyposażenia kawiarni i restauracji. Mamy własny show room, w którym prezentujemy kawiarskie akcesoria potrzebne do otwarcia lokalu: młynki do kawy, ekspresy. Gwarantujemy konkurencyjne ceny, a co za tym idzie – niższy wkład początkowy na otwarcie kawiarni.

 

Model biznesowy skierowany jest do przedsiębiorców chcących uruchomić lokal w miastach miast liczących od 30 tys. do 150 tys. mieszkańców.

 

– Uważamy, że istnieje duża nisza w tym właśnie segmencie rynku, a zamiłowanie do dobrej kawy nie jest tam inne niż w wielkich aglomeracjach – dodaje Urszula Olechno.

 

Kolejny lokal Białych Niedźwiedzi powinien pojawić się na mapie Polski nie później niż za pół roku, ale gdzie, niech pozostanie na razie tajemnicą. Zgłaszają się już zainteresowani współpracą inwestorzy.  

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Biały Niedźwiedź parzy dobrą „czarną” BIZNES, Firma - Pierwsza kawiarnia sieci the White Bear Coffee wystartowała 3 lipca punktualnie o 7.30. Nową na rynku markę stworzyły dwie rozpoznawalne firmy: Koku Sushi i Mobilny Barista.
Hashtagi: #BIZNES #Firma

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy